We crossed the " Nullabor" - Reisverslag uit Esperance, Australië van Rene & Stephanie - WaarBenJij.nu We crossed the " Nullabor" - Reisverslag uit Esperance, Australië van Rene & Stephanie - WaarBenJij.nu

We crossed the " Nullabor"

Door: Rene en Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Rene & Stephanie

20 December 2010 | Australië, Esperance

Hallo Allemaal,

Daar zijn we weer vanuit West Australie.
En we hebben de woestijn overleefd. Het bleek iets meer te zijn dan " A lot of nothing!!!" omdat het ook hier veel geregend heeft de laatste tijd. Dus alles was best groen.
Na 1 lange reisdag van 1200 km en 2 korte dagen kwamen aan in Norseman, het eerste dorpje na de woestijn.
We hebben over de langste rechtste weg van Australie gereden (146,6 km) en onze klokken 2.5 uur in tijd kunnen verzetten.

Jammergenoeg hebben we onderweg veel roadkill gezien (doodgereden kangeroes en emoes) en maar enkele levende die we bij een schapenfarm zagen waar we overnacht hebben. Hier hebben we een geweldige zonsondergang vanaf een heuvel bekeken.

Vanaf Norseman zijn we naar het dorpje Esperance gereden en hebben we onze onderwatercamera (nog van de haaien, dolfijnen en zeehonden)laten ontwikkelen. Onderweg kwamen we nog langs een mooi droogevallen zoutmeer.

In Esperance hebben we onze kelderkast weer aangevuld en zijn we naar Lucky Bay gegaan. Dit is een mooie bay in een nationaal park met een camping. Hier hebben we kangeroes op het strand en bij ons busje gezien. Ook hebben we hier gesnorkeld en er een relaxt weekend van gemaakt. Op de laatste dag zagen we in een andere bay een hele groep dolfijnen die heel dichtbij het strand mooie kunsten vertoonden. Dit was erg bijzonder om te zien, en zo dichtbij!!!!

Terug in Esperance hebben we Sammy de Seal nog gezien, deze oude zeeleeuw ligt hier bijna dagelijks op een vaste plek bij het strand.
Erg Grappig...

We gaan weer verder met ons avontuur maar bij deze willen wij iedereen alvast FIJNE KERSTDAGEN wensen en natuurlijk EEN GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!!!!!

Groetjes van Ons

• 20 December 2010 - 05:55

Hetty:

Hé mutsen!! Weer een bijzonder verhaal en avontuur hoor! En aparte badgasten hebben ze daar... Zag ik nu een ander busje?? Het andere in de poeier gereden zeker :))
    Jullie ook mooie kerstdagen (om nooit te vergeten!!) en alvast een knettergoed begin van 2011!!!

Hetty

• 20 December 2010 - 07:38

Nanny:

Jullie ook fijne feestdagen en een knallend 2011 (zal wel een beetje raar zijn om die down under te vieren denk ik),
    Gr Nan

• 20 December 2010 - 09:34

Esther:

In een woord GEWELDIG.
    Ik zit mijn ogen uit te kijken bij de foto's die jullie gemaakt hebben. Wat een avontuur zeg. Stephanie en Rene geniet samen van de feestdagen en alvast een geweldig begin van het nieuwe jaar.

Groetjes Esther

• 20 December 2010 - 10:08

Jacqueline:

Wat een prachtige foto's!! Dit is het echte genieten. Zo'n andere wereld waar jullie inzitten. Lijkt me geweldig.
    Spannende en lieve momenten en al die dieren en prachtige natuur. En nu bijna Kerst in de hitte. Hier ligt veel sneeuw, lijkt wel wintersport! ook mooi maar wil wel ruilen. een gezellige kerst en een super 2011!
    Liefs,
    XX Jacq.

• 20 December 2010 - 10:32

Toanne:

Heey Vakantiegangers!

Wat een prachtige foto's weer! Zo blauw als het er bij jullie uit ziet, zo wit is het hier. In de achtertuin ligt zo'n 15cm sneeuw!!
    Jullie ook fijne en zonnige feestdagen gewenst! en geniet van de laatste weekjes!!

Liefs Toanne!

• 20 December 2010 - 10:38

Linda:

Hallo daar!!!

Wat een heerlijk verhaal weer en wat een prachtige foto's.....
    Jullie ook fijne ( warme ) kerstdagen toegewenst en een heel gelukkig en gezond 2011!!!!

Dikke kus

• 20 December 2010 - 15:50

Antoinette Nina:

hallo René en Stephanie!

wanneer komen jullie terug? vraagt Nina.
    de foto's zijn heel leuk !

groetjes en heel veel plezier!

• 20 December 2010 - 18:33

Femke V:

Hey vakantiegangers,

Mooi verhaal en foto's. Echt super! Jullie ook alvast fijne feestdagen en een gelukkig Nieuwjaar!!
    X

• 20 December 2010 - 18:55

Emy:

Wat een mooie foto's zeg!!
    Jullie ook fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar...

Groetjes Emy

• 20 December 2010 - 19:12

Marielle:

Hoi vakantiegangers,

Wat een mooie foto's en reis.
    Tot nu toe geweldig.
    Ook jullie fijne feestdagen.

Groetjes,

Marielle

• 20 December 2010 - 19:48

Ron En Miranda:

Hee die vakantiegangers

Wat een verschil met hier in Nederland,op dit moment een nacht met 15 graden vorst en heel Europa zit in het winterweer. Het is jullie gegund wat een prachtige foto,s en belevenissen.Geniet er maar van want het is zo weer voorbij.Kunnen jullie misschien wat zon meenemen voor het koude Nederland ?? Jullie in ieder geval ook fijne feestdagen toegewenst en nog een fijne voorzetting van jullie reis. groeten Ron en Miranda

• 20 December 2010 - 20:00

Iris En Karim:

Hallo lieverds...!

Wat hebben jullie het toch heerlijk daar!!! Na een week 'jetlaggen' ben ik weer lekker thuis en ik denk dat ik maar eens ga beginnen met aftellen naar jullie thuiskomst....!!!!
    Heel veel plezier met de kerst en New Year!!!

Dikke kus van mij en groetjes van Karim!!!!

XXXXXXXXXXXXXX

• 20 December 2010 - 23:04

Piet Piraat:

Hey nichtje en de man die mij altijd tegen de muur plakt!

Jullie ook hele fijne kerstdagen en een heeeel gelukkig nieuwjaar daar. Ik krijg weer helemaal zin terug te gaan na het zien van jullie foto's. Goed bezig.

• 21 December 2010 - 07:14

Zamira:

Hey Rene en Stephanie,

Jullie ook hele fijne kerstdagen en een happy newyear! Geniet er nog van!

• 21 December 2010 - 13:38

Ties:

Niet te geleuven,
    zelf heb ik nog een nie-na-te-vertellen tocht door onafzienbare sneeuwvlakten beleefd toen ik een zak kiepevoer ging halen in Odiliapeel

• 22 December 2010 - 12:40

Annelie:

Hey hallo,

Ik krijg helemaal de kriebels als ik lees en zie waar jullie zijn....... GAAF !!
    Nog heel veel plezier en fijne kerstdagen en een knallend nieuwjaar. Grtjs Martin, Annelie, Dille en Rive Xx

• 22 December 2010 - 12:50

Chantal:

Hey daar!

Jullie ook hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar! Zal wel anders zijn om dat Down Under te vieren!

Geniet er nog van!!

• 22 December 2010 - 13:20

Astrid:

Wat een mooie dingen zien jullie !!!
    Geniet van een bijzondere kerst in bikini daar !!!!!

Ene leuke foto met die mutsen in combinatie met een vette zonnebril ;-) !

Groetjes uit wit en koud Vught
    Astrid

• 22 December 2010 - 13:45

Ageeth:

Lees ik dat nu goed "nog 20 dagen"??
    Ongelofelijk... wat gaat dat snel, trek je van deze tekst nog maar ff niets aan ;-)) hoor.
    Hebben jullie onderweg nog de Nymph van Nullarbor ontmoet, schijnt 'n half naakte vrouw te zijn die kangoeroehuiden draagt en ....... tja!
    In ieder geval wens ik jullie 'n gezellig (om nooit te vergeten denk ik) warm en fijne kertstdagen maar vooral 'n GEZOND 2011
    Nog 'n vraag: op die vlakte zijn jullie toen niet erg op jezelf terug geworpen geweest of was dat wel prettig geen drukte van 'n stad.
    Mijn ervaring op zee vond ik toen geweldig (ff los van de dagelijkse beslommeringen).

Houdoe Waor uit 'n winters 's-Hertogenbosch
    Ageeth

• 22 December 2010 - 14:38

Fransje:

Heeeeeeeeeeeeeeee, kan ik niet op bezoek komen bij jullie?? Wil weg uit de sneeuw hier en die foto's zien er zooooooooooooooooooooooooooo geweldig uit, met lachende mensen en veel zon!
    Dikke x en een hele fijne kerst!!

• 22 December 2010 - 16:32

Henk En Mien:

wij wensen jullie ook fijne feestdagen wij pakken er hier wel 'n paar op .
    Trouwens weer super leuke foto's
    Wij hebben hier sneeuw zat. Groetjes ons

• 22 December 2010 - 18:44

Toon En Annie:

Hey Rene en Stephanie, ik zal je alvast waarschuwen: die prachtige foto's passen nooit in 1 boek, dat wordt een encyclopedie!
    Zorg goed voor elkaar en voor jezelf in 2011 wanne!

• 22 December 2010 - 21:00

Rien En Maria:

Ha Vakantiegangers
    Nog gezellige en fijne kerstdagen en een keigoei 2011 ( Begint 'n uur of 8 eerder dan bij ons). Wij zijn gewendt om dat in de winter te vieren en jullie beginnen in de zomer. Vreemde zaken.
    Gr. Rien en Maria

• 23 December 2010 - 12:08

Thea En Henk:

Hoi Stephanie en rene,
    Het ziet er weer geweldig uit allemaal, geniet nog en hele fijne feestdagen daar. groetjes

• 23 December 2010 - 12:37

De Buren:

Goei springfoto aan strand, rene nog een beetje oefenen! Ale ik jullie verhalen en foto`s zie denk ik met weemoet terug aan OZ!
    Zonnige kerstdagen en een lekker vroeger begin dan wij van het nieuwe jaar daar aan de anderkant van de bol!! Wij krijgen een witte kerst dit jaar van een 15 cm dikke pak sneeuw!!

Groeten Patricia en Ruud

• 25 December 2010 - 12:33

Jeroen En Ilona:

wij wensen jullie hele fijne kerstdagen en een gezond 2011. Tot gauw!

• 27 December 2010 - 06:37

Hoi Rene en Stephanie, wat een reis zeg door West-Australie, geniet er maar van jullie hebben nog 15 dagen.Voor ons zit het er bijna op, de laatste dag, we hebben onze koffers gepakt en morgenvroeg vertrekken we naar het koude Nederland. Het heeft hier in Queensland heel veel geregend, ook waar wij zitten in Buddina, vlak bij Bribane, het regent hier alweer 3 dagen, de 1e Kerstdag hadden we wel een beetje geluk, toen hebben we buiten kunnen eten. Maar we hebben ook wel zon gehad en heerlijk warme dagen. Jullie nog heel veel plezier en misschien tot ziens. Be Carefull. Groetjes Ad en Anny