The Trip of a lifetime! - Reisverslag uit Perth, Australië van Rene & Stephanie - WaarBenJij.nu The Trip of a lifetime! - Reisverslag uit Perth, Australië van Rene & Stephanie - WaarBenJij.nu

The Trip of a lifetime!

Door: Rene en Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Rene & Stephanie

10 Januari 2011 | Australië, Perth

Hallo Allemaal,

De laatste uren van onze mooie reis zijn ingegaan, dus bij deze nog een laatste verslag uit Ozzie van alles wat we de laatste dagen meegemaakt hebben.

Te beginnen met oudjaarsdag...
We hadden een overnachtingsplek op een camping (helaas zonder douches) in een mooi Nationaal park. Omdat we oud op nieuw fris en fruitig door wilden brengen kwamen we op het idee om in het plaatselijke zwembad te gaan zwemmen. Eenmaal opgefrist kwamen we bij een mooi strand met grote golven waar windsurfers hun kunsten vertoonden. Ook hebben we hier genoten van een mooie zonsondergang. En we waren niet de enigste bleek, eenmaal terug bij de parkeerplaats zaten er honderden mensen diezelfde zonsondergang te bekijken..
Dit bleek een traditie te zijn op oudjaarsavond..... (wij gaan er maar geen gewoonte van maken)

Eenmaal terug bij de camping was het nog een paar uur voor het nieuwe jaar voor ons begon. (7 uur eerder dan in Nederland) Toen het eenmaal 12 uur was hebben we genoten van een hapje en een drankje in ons busje onder een prachtige sterrenhemel. Erg bijzonder....

De volgende dag zijn we doorgereden naar een camping in Bunbury met een eigen douche en toilet, 2x zo groot als ons busje!!
In Bunbury zijn we naar het Dolphin Discovery Centre geweest, hier komen wilde dolfijnen vlakbij het strand benen tellen die in het water staan!
Na lang wachten kwam er een tevoorschijn en mochten we tot bijna ons middel het water inlopen waarbij de dolfijn tot op 1.5 meter ons naderde.
's Avonds heeft Stephanie nog haar eerste vis gevangen, maar helaas te klein om te eten.

De volgende dag zijn we nog een keer naar het Discovery Centre gegaan en hebben we het allemaal nog een over gedaan.
Die avond zijn we doorgereden naar een mooie overnachtingsplek aan een meer waar 's avonds een possum bij het busje verscheen en de papegaaien massaal onze broodkruimels op kwamen eten.

In Mandurah hebben we een hele leuke boottocht gemaakt in het donker door de elitewijk van deze plaats met allemaal kerstverlichting.. het ene huis was nog meer verlicht dan het andere...

Ook hebben we hier nog op een jetski gereden... Erg leuk om te doen maar de golven op open zee waren best hoog.. Toen we vroegen of de passagiers van de andere jetski een foto van ons wilden maken ging dat na de derde foto niet helemaal goed en viel ze met fotocamera en al in het water, maar wonder boven wonder bleef de camera net boven water...

Eenmaal in de buurt van Perth zijn we nog naar Rottnest island geweest. Hier mogen geen auto's op, dus hebben we de ferrie gepakt en zijn we gaan fietsen. Na de nodige zadelpijn, mooie standen, leuke snorkelroutes en een hoop quokka's (kleine kangeroo) hebben we 's avonds de ferrie weer terug gepakt naar Fremantle. Die nacht heeft er nog een vrij beschonken kerel tegen ons mooie busje staan te pissen, maar god straft onmiddelijk, hij viel over onze picknick bankje en heeft daar waarschijnlijk nu nog last van!

Eergisteren zijn we nog naar een leuk Wildlife park geweest waar we alle dieren nog een keer van dichtbij konden bekijken.

Gisteren begonnen met inpakken en schoonmaken van de bus (het viel niet mee om alles mee te krijgen, en het is nog maar afwachten wat het weegt want we hebben nog niet ingecheckt) en vanmorgen alle bagage in een locker gelegd op het vliegveld en daarna de bus ingeleverd. Ons leuke busje heeft ons de alle 71 dagen niet in de steek gelaten waarbij we bijna 12.000 km hebben gereden zonder enige mankementen.

Thanks Little Wicked Van!!!!

Nu nog een dagje spenderen in Perth en morgenvroeg om 06.00 uur (australische tijd) gaat ons vliegtuig... Als alles meezit landen we morgenavond om 19.05 (nederlandse tijd) op Dusseldorf Airport!

Tot snel!!!!!!!

Groetjes Rene en Stephanie

• 10 Januari 2011 - 09:05

Ine En Jan:

Prachtige verhalen en supermooie foto's.Jullie hebben de tijd van je leven gehad .En nu kijken we uit naar morgen .Het wordt tijd voor een stevige knuffel. Gr Jan en Ine

• 10 Januari 2011 - 10:46

Zonnepit:

Goede terugreis en dat je nog lang na geniet van zo'n trip.

gr Rudo

• 10 Januari 2011 - 15:46

Piet Piraat:

Hey die skyline ken ik of niet!
    Wat een mooie foto's weer, ik moet echt een keer terug. Tot snel!!

• 10 Januari 2011 - 16:10

Iris:

Eindelijk.......!!!!!!!!! Jullie hebben het super gehad, maar kan niet wachten om jullie weer te zien!!!!

Morgen dan eindelijk!!!! I'll be there @ the airport!!! Whoehoe....!!!!

Tot heeeeeeeeeeeeel snel!!!!

Dikke kus van mij en Karim!

• 13 Januari 2011 - 11:59

Daphne:

Welkom thuis!
    Jammer dat jullie weer thuis zijn? In ieder geval weer een hele ervaring rijker en genoeg avonturen om te vertellen!
    Ik heb nog een maandje aan mijn verlof geplakt, dus duurt nog even voor ik je zie, maar ach heb je wat meer tijd voor het geweldige album wat er waarschijnlijk wel aan zit te komen ;-)

Grtjs Daphne

• 14 Januari 2011 - 15:37

Ad En Anny:

Jullie zijn inmiddels weer thuis, wel ff wennen denk ik, wij hadden wel last van de jetlag.
    Maar ja, een paar dagen later begint het gewone leventje weer. Wij denken nog steeds veel aan Australië, vooral met die overstromingen. Onze familie woont er toch heel dichtbij. Aan de kust was het nog geen overstroming, maar in Brisbane daar is de Brisbane-river ook buiten zijn oevers getreden. Maar hopen dat er gauw verandering in komt.
    Maar ik zie dat jullie ook een geweldige reis hebben gehad en veel km. gereden, heel mooi, toch. Ook leuk om op terug te kijken.
    Wij hebben deze week ons boek besteld bij "Waarbenje.nu" ik hoop dat het mooi geworden is.
    Misschien zien we elkaar nog eens.
    Groetjes van Ad en Anny