Onder water!!!!!!!! - Reisverslag uit Ceduna, Australië van Rene & Stephanie - WaarBenJij.nu Onder water!!!!!!!! - Reisverslag uit Ceduna, Australië van Rene & Stephanie - WaarBenJij.nu

Onder water!!!!!!!!

Door: Rene en Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Rene & Stephanie

14 December 2010 | Australië, Ceduna

Hallo Allemaal,

Daar zijn we na weer een aantal geweldige dagen!!
Vanaf Adelaide zijn we naar het dorpje Glenelg gegaan. Hier hadden we een dolfijnentour geboekt, waarbij we ze vanaf de boot en vanuit het water goed konden bekijken.... DIT KLOPTE... want wij hebben met zo'n 8 dolfijnen in het wild gezwommen. Echt super mooi om deze dieren in hun natuurlijke omgeving te zien..

Daarna zijn we naar Remarkeble Rock Nationaal Park geweest en hebben we een hele mooie wandeling gemaakt door een kloof genaamd " Narrow Point" Deze kloof begon breed maar eindigde in een smal punt van ongeveer 2 meter.
Onderweg kwamen we nog door enkele sprinkhaanzwermen, waarbij de auto werd bekogeld met vliegende ledematen. (bij de volgende BP moesten de ruiten gereinigd worden om er nog iets door te kunnen zien)

Na deze leuke dag was het ook weer tijd voor een diner voor 2, maar helaas was onze gasfles op en moesten we verplicht uit eten.. Erg vervelend!!
Na dit etentje heeft Stephanie nog een Aussie in nood geholpen door in zijn auto in te breken (smalste arm van het stel) ... Niet slim om je sleutels in het contact te laten zitten en de deuren dicht te gooien!!

In the middle of nowhere kwamen we aan in Kimba, hier is werkelijk niks te vinden behalve een mooi bord, zodat we wisten dat we halverwege Australie waren.
Hierna zijn we doorgereden naar het kleine zusje van de bekende Ayers Rock genaamd " Pildappa Rock". Hier hebben we ook overnacht en zijn we de volgende dag doorgereden naar Baird Bay voor onze ontmoeting met Sea Lions. Tijdens deze boottocht in een beschutte bay hebben we met zeehonden gezwommen.. en verrassend genoeg nog een keer met dolfijnen, dus onze dag kon niet meer stuk... Echt helemaal geweldig!!!!!!
Na deze bijzondere ochtend mochten we douchen bij John en Carol, welke we de avond ervoor ontmoet hadden. (wijn en bier bij een kampvuur). Ook kregen we verse vis mee voor het avondeten... (erg lekker)

Carol werkt hier bij een soort GGD waar we onderweg langs kwamen en hier hebben we nog een rondleiding gekregen.

Nu zijn we in Ceduna om ons voor te bereiden op de trip door de woestijn. Deze trip zal een paar dagen in beslag nemen met " A lot of Nothing" om ons heen. Ook zeker weer een ervaring...

We houden jullie op de hoogte.

Groetjes Ons

• 14 December 2010 - 06:05

Hetty:

weer een geweldig verhaal en prachtige plaatjes... jullie kijken nog steeds blij, raar he :)
    nog een mooie reis verder!!!

• 14 December 2010 - 07:01

Remi Alleen.:

Oh nu ben ik dus ook jaloers!!!!
    Paar weken geleden had ik niks om jaloers op te zijn omdat ik het net zo goed had als jullie!!
    Nu ben ik STIKJALOERS! Veel plezier en wat een grote crayfish!!! (of denken jullie dat het een kreeft is?)

Have fun and no f#cking worries!

Cheers and enjoy

• 14 December 2010 - 07:51

Nanny:

Ondanks een lot of nothing weer prachtige foto's en met dolfijnen zwemmen geweldig!
    Gr Nanny

• 14 December 2010 - 08:37

Femke En Rob:

Hey lieverds!!
    Nog bedankt voor t lieve telefoontje!!
    Wat een ervaring zo met de dolfijnen zwemmen, geweldig weer!! Ben nog steeds jaloers!! Wil ook naar Aussie toe!! Nu Rob nog overtuigen...hahaha....!!

Lekker van genieten allebei daar!!

Liefs,
    Fem en Rob

• 14 December 2010 - 09:07

Ties:

Niet te geleuve,
    zelf zag ik vanmorgen ene goudvis in mijne vijver, doodstil..en stil...en dood....(gevroren?). Och toch...

• 14 December 2010 - 09:41

Toanne:

Hey Vakantiegangers!!
    Leuk om jullie verhaal weer te lezen en natuurlijkde prachtige foto's te zien!! Wat zullen jullie balen als jullie weer thuis zijn, het is hier maar koud :(
    Geniet er maar lekker van want de tijd gaat zo snel!!

Groetjes Toanne

• 14 December 2010 - 11:05

Anouk & Jan:

Dat ziet er geweldig uit!!
    Geniet er van!

• 14 December 2010 - 12:48

Fransje:

Wat hebben jullie het toch slecht met z'n 2-en.....

• 14 December 2010 - 12:49

Fransje:

Genieten hoor al die mooie plaatjes!!!!!!!!!!!

• 14 December 2010 - 21:18

Elsa:

Hoi lieve Stephanie en René! Geweldig de nieuwe foto's. Wat een prachtige belevenissen. Nog een heel goede reis gewenst. Groeten en liefs van de andere kant van de wereldbol..

• 17 December 2010 - 13:36

Eddy , Bianca & Max: