Het Westen!!! - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Rene & Stephanie - WaarBenJij.nu Het Westen!!! - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Rene & Stephanie - WaarBenJij.nu

Het Westen!!!

Door: Rene en Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Rene & Stephanie

29 December 2010 | Australië, Margaret River

Hallo Allemaal,

Daar zijn we weer vanuit het mooie West Australie..
En wat hebben we weer een hoop gezien.
Vanuit Esperance zijn we naar Wave Rock gegaan. Dit is een grote rots die eruit ziet als een grote golf... Erg grappig, vooral met duizenden vliegen om ons heen..
Ook hadden ze hier een Nijlpaard ingegraven en je zag alleen zijn bek!!

Hierna zijn we verder gereden naar een natuurpark met hoge bergen en hier hebben we ook overnacht.
De volgende dag zijn we door gereden naar Shelly beach, een heel mooi strand, maar wederom heeeel veeeeel vliegen en dus maar gevlucht voor de vliegen en ergens anders overnacht. Niet heel vervelend want bij een andere campingspot hadden we een mooi plekje onder de bomen.. (zonder vliegen)

We hebben de kerstdagen gezellig en met best mooi weer doorgebracht in de buurt van Albany in het gezelschap van heeeel veeel kangeroes. Tijdens een avondrit hebben we er meer dan 200 geteld.

Verder hebben we nog een boomtopwandeling gedaan en hebben we een wandeling gemaakt door het ancient forrest waar hele holle bomen staan (sommige groot genoeg om je auto in te parkeren!!).
Om af te koelen lekker 's middags aan het strand gelegen bij een beschutte Green Poole waar dichtbij ook versteende olifanten erg stil stonden....

De volgende dag in een grote Fire Tree geklommen waar ze vroeger in klommen om bosbranden te spotten. Deze boom was ruim 60 meter hoog en kon je beklimmen door middel van een wenteltrap van ijzeren pinnen..... Erg indrukwekkend en meteen zelf ook 2 brandjes gespot.
Na een route door het bos met een radio als gids (een frequentie met lokale info) tijdens de lunch in een dorpje een grote bosbrand in de verte gezien.
Verder gereden kwamen we in de buurt van de brand en werd het mistig door de rook.
Na een gelukkig net op tijd weer omgedraaide kangaroe op de weg besloten we om toch maar op een plek te overnachten waar een "verboden te camperen" bord stond.
Helaas 's morgens wakker geworden rond 6 uur van een ranger die met een boete duidelijk maakte dat we daar niet mochten slapen!!!

Nu we toch wakker waren doorgereden naar Augusta in het zuid westen van australie met onderweg weer een flinke stank en rook van de nog niet gestopte bosbrand die ongeveer 80 km verderop nog brand.
Nadat de wind weer wat aanwakkerde en de rook verspreide een boottocht gemaakt over de riviermonding van de Blackwood rivier met enkele dolfijnen die Stephanie had gespot.
's Middags een leuk plekje gevonden langs deze riviermonding waar ineens 4 dolfijnen enkele uren rond bleven zwemmen tussen alle boten en mensen door. Erg bijzonder en dus ook maar even blijven hangen.

Na veel zoeken toch nog een overnachtingsplek gevonden op een nationaal Park met een leuk strandje en prachtige zonsondergangen.

Alvast iedereen een heel Gelukkig Nieuwjaar gewenst en tot volgend jaar....

Groetjes Stephanie en Rene

• 30 December 2010 - 09:38

Linda:

Wederom weer een prachtig verhaal en foto's!!!

Ik wens jullie een mooie overgang naar het nieuwe jaar toe....
    Geniet van de laatste dagen van 2010 en ik wens jullie heel veel geluk, gezondheid, liefde en plezier toe in 2011..

Dikke kus
    Linda

• 30 December 2010 - 10:36

Henny:

Geniet nog van de laatste 12 dagen down under. Wat een mooie foto's. Heel fijn oud jaar en een spetterend nieuw jaar gewenst. Tot half januari.

• 30 December 2010 - 10:43

Zonnepitje:

Hallo jullie daar.

Geniet nog maar goed van dit jaar.
    Is zo over. Fijne jaarwisseling, veel rust in nature (en Rene toch geen vuurwerk mee genomen naar daar.... ha ha ha). Tot 2011, gr Rudo

• 30 December 2010 - 11:00

Reems:

Jo ben nog steeds jaloers!
    Jullie ook alvast een gelukkig nieuwjaar en lijkt mij ook leuk om oud op nieuw te vieren in mijn zwembroek! Ja stom van me om terug te gaan naar het koude kikkerlandje. hahaah enjoy and no worries mate.

• 30 December 2010 - 11:23

Guus En Fransje:

Geniet nog van jullie laatste dagen in het verre Australië!!
    Alvast een hele fijne jaarwisseling!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 30 December 2010 - 11:25

Ties:

Ik spotte hier gisteren avond een omgedraaide patrijs, die een eenrichtingsweg in fladderde; al snel kwam er een (st)ranger met een jachtgeweer. Nou, dan witte het wel. Smakelijk!

• 30 December 2010 - 13:02

Wil Van Den Ende:

Hallo Rene en Steef . Wat een prachtige foto's weer! Erg leuk om ze te bekijken,want wat hebben jullie toch veel aparte dingen gezien. Voorlopig brengt het campertje jullie toch maar overal!!
    wij wensen jullie een hele fijne jaarwisseling en heel veel goeds voor 2011.
    Geniet nog maar even!
    Groetjes, Henk en Wil.

• 30 December 2010 - 17:13

Chantal:

Hey exburen!!

Ziet er weer allemaal erg gaaf uit!! Nog veel plezier en alvast een fijne jaarwisseling en de beste wensen voor 2011!!

Groetjes Chantal

• 30 December 2010 - 17:45

Elsa:

Lieve Stephanie en René,
    ik wens jullie een heel bijzonder fijne jaarwisseling.
    Hier dooit het een beetje, dus groeten uit smeltend Nederland.

• 30 December 2010 - 18:22

Adrie En Petra:

Hoi Rene en Stephanie,
    Wat een fantastische reis beleven jullie.
    Heel apart om de jaarwisseling helemaal aan de andere kant van de wereld mee te maken
    De allerbeste wensen voor 2011 en nog mooie weken om te genieten en mooie foto's te maken.

• 30 December 2010 - 18:35

Petra & André REEK:

Hey globetrotters, met al die verhalen en foto's hebben jullie ons kei jaloers gemaakt, maar we zijn nu al stiekem aan het plannen voor onze eigen reis naar down under. Vanuit Reek wensen wij jullie al het goede voor 2011 en we kunnen niet wachten om al jullie foto's te bekijken. Groetjes tot gauw !!!

• 30 December 2010 - 20:37

Iris:

Hoi lieve schatten!

Ik denk echt dat we maanden nodig gaan hebben om al jullie foto's te bekijken en de verhalen aan te horen!!!! Dat wordt heeeeeeeel veel theetjes drinken....! Leuk, leuk, leukl!!! Haha!

Geniet nog van jullie laatste dagen en voor morgen natuurlijk een ongeloofllijk Happy en spetterend NY!!!! Whoehoeeeeeeeeee!!!

Love you!

Dikke kus van mij en liefs van Karim!! xxxx

• 30 December 2010 - 22:10

Toon En Annie:

Hoi Stephanie en Rene, zorg goed voor elkaar en voor jezelf in 2011.....
    Vanuit Vinkel een onvergetelijke jaarwisseling toegewenst ! En een goeie terugreis wanne.

• 31 December 2010 - 12:31

Nicole:

Gave verhalen en foto's...Bij jullie is het al bijna nieuwjaar.We zullen elkaar dus zo wel spreken. iig veel plezier nog in de laatste weken van het nieuwe jaar 2011.
    -x-

• 01 Januari 2011 - 15:43

Nanny:

Weer prachtige foto's bij jullie reisverslag!
    Een gelukkig en gezond 2011 toegewenst.

• 02 Januari 2011 - 18:40

Tante Mies & Ome Jan:

Stephanie en Renee

Wij wensen jullie een heel gelukkig nieuwjaar en alle goeds voor 2011.
    En voor straks een hele goede reis naar huis.
    gr.JAN en Mies.

• 03 Januari 2011 - 14:31

Eddy, Bianca & Max:

XxxXXXxxxx van Max

• 03 Januari 2011 - 21:21

Elke & Co:

Lieve Steef en René,

En daar is weer een verslag....wat maken jullie een prachtige reis en wat is Australië een veelzijdig land! Echt ongelooflijk, die foto's! Die fotocursus werpt z'n vruchten wel af.
    Uiteraard ook voor jullie de allerbeste wensen, het zal moeilijk worden om eind 2010 en begin 2011 voor jullie te overtreffen. Het is hier nog altijd koud en glad, niks aan dus.
    Geniet vooral nog heel erg en tot gauw!

Liefs, Geert en Elke
    en dikke kussen van Jip en Suze

• 04 Januari 2011 - 14:44

Femke V:

Ik wens jullie veel geluk liefde toe in 2011. Geniet nog maar van de laatste weken. Tot snel.
    X Femke

• 06 Januari 2011 - 08:49

Miranda:

wat maken jullie veel mee
    geweldig en wat vliegt de tijd voorbij
    nog ff dan zien we jullie gelukkig weer
    het nieuwe jaar zijn jullie goed begonnen
    zo te zien geniet er nog lekker van een goede terug reis toegewenst en liefs
    van de zwaantjes o'peel

• 06 Januari 2011 - 13:44

Toanne:

Hey Rene en Stephanie!

Wat een mooi verslag en mooie foto's weer!!
    De tijd is gevlogen maar over enkele dagen zijn jullie weer in Nederland!!
    Geniet van de laatste dagen en tot snel weer!!

Groetjes de huisoppasser!!

• 06 Januari 2011 - 18:09

Ad En Anny:

Hoi René en Stephanie, wat weer veel meegemaakt zeg. Jullie fotoboek zal wel een hele dikke worden.
    Geniet nog maar van de laatste dagen,
    want het gaat zo voorbij. Wij zijn alweer een week thuis, zo vlug gaat dat. Een enorme jetlag de eerste dagen, nu zijn we al een beetje gewent. Voor jullie zal het helemaal wennen zijn, maar dat gaat vanzelf.
    Heel veel groetjes van ons, Ad en Anny

• 08 Januari 2011 - 20:04

Jacqueline:

Het moet zo vol mooie herinneringen zitten in jullie hoofd dat je thuis weer helemaal moet resetten. Maar verhalen en foto's zeggen genoeg.
    De reis zit in je hart!
    Goede reis naar huis....
    See you...

Liefs X

Jacqueline O.

• 09 Januari 2011 - 11:39

Rien En Maria:

Ha vakantiegangers.
    Het einde is in zicht, nog vanalles regelen, auto inleveren, inpakken en alle zooi zal er wel niet in kunnen.
    'n hele goede reis en tot dinsdagavond.
    Gr. Rien en Maria.

• 09 Januari 2011 - 16:24

Niels En Ilona:

Hey vakantiegangers!!!
    Jullie avontuur zit er bijna op. Wat hebben jullie een geweldige tijd daar gehad!! Geniet nog van jullie laatste dag en alvast een goede terug reis!! Tot snel, we zijn erg benieuwd naar jullie verhalen! De foto's zien er in ieder geval geweldig uit!! liefs Ilona en niels